Tiden den går...

Tack alla gulliga för era fina och omtänksamma kommentarer här i bloggen.

Otroligt vad fort tiden går när man jobbar.
Jag tycker att jag bara jobbar, hjälper barnen, tvättar och städar. Plötsligt är dagen slut och det är dags att sova.
Förra veckan var det dessutom en kväll med utbildning, bad med enheten och Öppet Hus på skolan i lördags med vanlig skoldag så helgen bara försvann. Blogga är bara överkurs just nu.

 

Det är så skönt att vara tillbaka på jobbet med alla mina härliga elever och kollegor. Jag tror bestämt att jag har världens bästa yrke.
I onsdags hade vi idrott på schemat och jag bestämde då att vi skulle utnyttja vintern. 8.20 traskade hela klassen laddade med pulkor, tefat, "mattor" och hjälmar till backen. Nu skulle här åkas.
Barnen sprang sista biten för suget var så stort.
När vi kom till backen säger två barn: -Du Cicci, Ragnhild (kollega) sa att du inte får åka.
Mutter och morr...inte åka...akta knät...inte roligt alls...
Jag och barnen har en hemlighet nu. Jag åkte bara fem gånger eller så.



I morgon väntar sista dagen med arbete i mammas hus före mäklaren kommer. Det är blandade känslor nu ska ni veta när det börjar närma sig försäljning. Det ska bli så skönt att slippa ett måste som hängt över mig och min bror, men samtidigt är det sorg vi nu ska släppa taget om mitt/vårt barndomshem.

Mitt knä mår klart mycket bättre nu, men är det långt kvar tills det är bra (om det nu blir bra). Han tror att det är minst ett halv år kvar. Mitt närmaste mål är att kunna "finåka" slalom (som sjukgymnatsen säger) vecka 9. Håll tummarna!!!
Jag försöker komma iväg till sjukgymnasten ett par gånger i veckan, men det är svårt att hinna med då man är lärare och har egna barn. Denna vecka har jag inte lyckats komma iväg en enda gång. Jag hoppas att jag får tid nästa vecka, åtminstone en gång. Lite träning kan jag göra hemma, men det är inte så lätt och promenader är inte lämpligt.

Ha en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Carro/camile

Härligt att höra nåt från dig. Har saknat dig.

Mysigt att åka pulka! Men ajja bajja fröken Cicci! Inte åka pulka!!! Tänk på knät och att finåka vecka9. =)



Tiden går ruskigt fort! Det går bra på jobbet trots allt. Kanske beror på att jag "stänger av" allt utom det som rör eleverna. Ja är där för dem allt annat lägger jag ingen energi på. Det är mitt sätt att överleva denna termin. Nästa termin är i en nybyggd skola och i övrigt så vet vi inte hur det kommer se ut vad det gäller arb.lag och så.



Ha det gott och TA DET LUGNT!!!!!

Kramisar i massor!

2010-01-22 @ 22:14:22
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Ewa

Du får ta det lugnt i backen!!! :) Så inte knät blir sämre. Visst har man världens bästa yrke, för det mesta iaf! :) Hihi. Vi får bestämma en dag längre fram nu när vi kan ses! Trevlig helg!

Kram Ewa

2010-01-23 @ 11:05:17
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Skönt att ni är klara med huset, men förstår att det känns sorgligt också.

Hoppas du blir bra i knät snart, och slipper ha ont. Du får ta dig tid att gå till sjukgymnasten, så det inte tar så lång tid.

Vi ses på lördag, längtar!

2010-01-23 @ 17:00:50
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Helena

Förstår att tiden inte riktigt räcker till vännen.

Skönt att höra att ditt knä är bättre och att du har det bra.

Tänker ofta på dig.

Kram

2010-01-23 @ 18:55:03
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Jag tror att du är en av Sveriges bästa fröknar! Tjejen som klippte mitt hår lyste upp när hon pratade om dig (för ett år sedan ;P) och du är så otroligt fin som människa så jag kan inte tänka mig något annat! =)

Det är jobbigt att släppa tag om barndomshem...jag kom ihåg när vi skulle flytta när jag var 10 år. Vi bodde i ett stooort hus med mysig tomt. Men eftersom mamma ville ha nytt hus (och slippa städa 4 våningar varje vecka ;P) så byggde vi nytt. Jag drömmer om den gamla kåken än idag! Och blir jag rik i framtiden och ser att det huset är till salu så kommer JAG att vinna budgivningen kan jag lova!...och anställa en städerska ;P Jag kan ärligt talat, inte åka förbi huset utan att få en klump i halsen. Om man bara fick gå in och titta litelite! Det är ju lixom hemma i hjärtat där...fast det var 20 år sedan :S



Ha en mysig lördag vännen!!



Kram!

2010-01-23 @ 19:05:00
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Vad skönt att knät är betydligt bättre! Men ta det försiktigt vännen, du är inte helt återställd.

Så pulkaåkningen gör du rätt i som tar det lugnt med ;)



Förstår att det varit en jobbig tid att göra iordning erat barndomshem till försäljning. Men när det väl är sålt kommer ni nog känna en liten sten falla från era bröst.



TA hand om dej vännen å trevlig söndag!

KRAM Petra

2010-01-24 @ 11:05:31
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Jag förstår att det måste vara blandade känslor inför försäljningen av ert barndomshem. Själv har jag aldrig riktigt haft något barndomshem eftersom vi flyttade en hel under min uppväxt. Saknar det lite faktiskt. Lycka till med försäljningen i alla fall.



Och du... var försiktig med knäet! Det måste ju bli bra nu.



Bamsekramen!

2010-01-24 @ 13:54:47
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Vilket jobb ni lagt ner på mammas radhus! Hoppas att det går lätt att sälja nu då! Jag saknar dig jättemycket och håller med om att livet bara snurrar på och man hinner inget mer förutom jobba och ta hand om familjen känns det som.

Vi får försöka njuta av de tillfällen som ges till vila och reflektion för att orka med vardagen!

Hoppas vi kan ses snart!

Kram Victoria

2010-01-25 @ 17:30:34
Postat av: Helena

En kopp te är bara som grädde på moset när det gäller att mjukstarta dagen.

Det tar alltid minst 2 oftast 3 timmar för mig att komma igång och reka igång lederna.

Jag kliver oftast upp 7 och vid 10 kan jag börja röra mig.

Funkar ju när man inte behöver iväg till jobbet på morgonen.

Ska jag vara någonstans vid 7 så ställer jag klockan på 4,30.

I den mån det går undviker jag att planera in saker före 10.=)

Ha en härlig tisdag min vän!

Kram

2010-01-26 @ 10:49:30
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Eva

Förstår att du inte kunde avhålla dig ifrån liite pulkaåkning. Håller alla tummar för att det ska gå riktigt bra att "finåka" v 9 oxå :)

Tungt med barndomshemmet, hoppas ni får det sålt till några trevliga människor som tar väl hand om det och att det blir en lättnad när det väl är gjort..

Sköt om dig!

Kram!

2010-01-26 @ 23:50:04
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Ewa

Tack!!

Ska vi försöka att ses snart? Kollar med de andra två också!



Kram Ewa

2010-01-30 @ 14:07:50
URL: http://vittochblatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0